Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wav naar MP3 zonder al te veel kwaliteitsverlies

• matt

Ik ben beheerder van een flink aantal clubs van HetNet. Daar kun je streaming wav's opzetten. Die gebruik ik dan ook. Maar als ik een mp3 omzet naar wav (met een max. aantal mb's van 3) is er erg veel kwaliteitsverlies.

Nou weet ik dat er een mogelijkheid is om de kwaliteit redelijk te behouden (helemaal lukt natuurlijk nooit).

Wie kan mij vertellen hoe? En welk programma ik daarvoor nodig ben? Ik gebruik nu Accoustica MP3 to Wave converter PRO. Met als instellingen:

SampleRate: 11,025 Hz, Mono, 8 bit.

Als ik een hogere samplerate of bit gebruik, komt de wav over de 3 mb en dat kan de site waarvan ik ze stream niet aan.

Wie weet raadt??

• Ron

Samplerate op 44100 Hz zetten, 16 bit, en dan zo min mogelijk compressie gebruiken. Iedereen heeft toch breedband, dus waarom zou je veel compressen.

Heb je Audecity wel eens geprobeert? Heel uitgebreid programma.

Weet jij misschien een gratis dowloadable wav recorder met een redelijke opname-volume regeling? Want mijn pc is net iets te traag voor audecity….

• matt

Het probleem is dat je bestanden van max. 3mb kunt uploaden en downstreamen op de website van HetNet. Dus grotere bitrate en Hz is nauwelijks mogelijk!