Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Van MP3 naar WAV

• Greet

Dan download je toch Audacity of Gold wave om het tot een wave om te zetten !

Greet

• Ron

Wav is niet bedoeld om klein te maken. Wil je kleine bestanden met redelijk geluid, gebruik dan mp3 met zo min mogelijk compressie, wil je geluid zonder verlies gebruik dan wav.

Het kan wel, maar niet zonder kwaliteisverlies. Je kan bv wav's maken met lage sample frequentie en lage bit rate, maar dat hoor je dan ook.

Waarom is het zo belangrijk dat een bestand klein is? Is dat voor mp3 spelers of zo?

• Greet

Even reageren op het klein maken van Wave. het waarom is … gebruik in Powerpoints. Je kan echt geen 30mg of meer achter een PPS zetten , dus moet je kleiner. Mp3 en midi kan iet ! Dus vandaar !

Greet

• Jeannette

Die wav geluiden zijn inderdaad bedoeld voor onder andere powerpoint.

Met de goede tips van Greet, kan ik nu een deel van een mp3 tje

“uitknippen” en in wav omzetten.

Dat ze klein moeten zijn had te maken met iemand die ze op een club

op het internet wilde zetten als achtergrondmuziekje.

Maar ik ben heel goed geholpen door Greet.

Heel eenvoudig een stukkie knippen en omzetten in wav.

Voor mij werkt het uitstekend !!!!

Groet,

Jeannette

• Ger Mosman

Ik heb MP3 muziek maar PowerPoint gebruikt muziek met het WAV formaat dus moet ik een en ander omzetten of weet iemand hoe ik MP3 muziek in een PowerPoint presentatie kan zetten. Ik werk met Office 2003

Ger Mosman

• Gerard

Ik ben heel blij met wat ik hierboven gelezen heb. Ik liep maar te klooien om die wav bestanden kleiner te krijgen voor mijn Powerpoint en voila even opvolgen wat hierboven beschreven staat en ze zijn hanteerbaar klein geworden.

Hartelijk dank voor jullie ‘gesprekken’ hierover.