Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Van MP3 naar WAVE

• M. Wiegersma

Wie kan mij vertellen hoe je van een mp3 file een wave bestand kan maken.

• Ada Martens

Hallo M. Wiegersma,

Je zult een converteer programma-tje moeten hebben omdat te kunnen doen. Eenmaal dat programma te hebben kies dan altijd voor mp3 lame (geen blade) eenmaal gezien weet je (hoor je) wat ik bedoel.

Ook de meeste cd brandprogramma's (Nero) zet mp3 automatich over in wave als je ergens een audio cd van wil maken. Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.

Vriendelijke groet

Ada Martens

• Esther

Hallo,

Ik heb even een vraagje.. Wij hebben ook een brander op onze computer, en die zette eerst wel alle files om naar wave, maar nu doet die dat niet meer. Ik vroeg me af, kan ik ergens een programma downloaden zodat ie dat wel weer doet?

Zou erg fijn zijn.

Bij voorbaat dank

Esther

• Ada Martens

http://www.dbpoweramp.com

ga hier maar eens kijken en download dit programma-tje, je krijgt dan wel een info scherm aan je muis hangen wat in het begin wat “lastig” is. Maar voordeel is dat je meteen ziet wat voor bestand het is waar het vandaan kwam en hoe kwalitatief het is, 128K/b <>320K/b. gebruik om mp3 om te zetten naar wave altijd Lame. als je geconverteerd hebt en je cd gemaakt hebt vergeet dana niet de wav.bestanden te verwijderen. (scheelt ruimte) gooi nooit je mp3 weg maar sla die desnoods op op een data cd er gaan ongeveer 7 albums op 1 cd.

Veel succes.

• kattenman

Ik weet niet HOE je dit berekend, stel een cd heeft 700 mb schijfruimte, een gemiddeld mp3-tje is 5 mb is 140 mp3's………………is ongeveer 14 albums

• HANDY

Ligt er natuurlijk wel aan HEER KATTEMAN hoe groot die albums zijn!

Kunnen dubbelalbums zijn? misschien? en in welke kwaliteit 128 of 320 ers?

Misschien dat daar het verschil in zou kunnen zitten toevallig per ongeluk expres?

• kattenman

uit welk bericht kan men distilleren of het dubbelalbums zijn??

Ik ga er vanuit dat als men een album bedoelt dit in enkelvoud is, 1 album dus.

En de “normale 128”kwaliteit voor het standaard gemak……………..

Maar voor de rest no hard feelings “handy”